10.12.2025

Een inkijkje in onze creatieve krachtcentrale - Terugkijken op 2025 en vooruitblikken op 2026

Als ik terugdenk aan dit jaar, is het bijna cliché om te zeggen dat het voorbij is gevlogen, maar dat is echt zo. Er is veel gebeurd, we hebben mooie stappen gezet en Stimulon heeft geen moment stilgestaan. Het voelt goed om hier even wat over te delen.

Doelgericht werken in plaats van alleen zichtbaar zijn

Bij onze klanten begint het jaar altijd met plannen maken, zo ook het afgelopen jaar. Dit jaar hebben we die lijn ook bij onszelf doorgetrokken. Waar we voorheen vooral bezig waren met zichtbaarheid, draaide we de focus dit jaar veel meer op doelgericht werken.

Wat wil de klant écht bereiken? Welke behoeftes hebben ze? Wat maakt hun bedrijf uniek? Door dat scherp te krijgen, kunnen we marketing veel bewuster inzetten. Zo maken we keuzes die passen bij hun doelen en bij wie ze zijn. Zo blijft het authentiek, iets wat we heel belangrijk vinden. Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal, en wij vinden het tof om dat verhaal zichtbaar te maken op een manier die klopt. Door dat nu te koppelen aan strategie proberen we het ‘grijze gebied’ wat marketing soms heeft, om te zetten naar iets dat meetbaar en duidelijk is.

De kracht van langere samenwerkingen

De afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan richten op langdurige trajecten. En dat blijkt voor zowel ons als voor klanten heel waardevol, vooral het afgelopen jaar is het aantal van dit type samenwerkingen flink gestegen. Door langere tijd betrokken te blijven, houden we focus, doelen én planning beter vast, iets wat zonder ons toch vaak verwatert.

In juli kwam Nanne erbij als projectmanager, en dat was meteen een hele goede aanvulling op ons team. Afspraken maken én nakomen, structuur brengen, maar ook met een creatieve en strategische blik meedenken. Het past gewoon. In haar eerste maanden hebben we samen gekeken naar onze eigen structuur, huisstijl en website. Iets wat er makkelijk bij inschiet, maar wat we belangrijk vinden om zelf ook goed neer te zetten. Met die samenwerking hebben we onze nieuwe stijl en website gelanceerd, iets waar we trots op zijn. Met Nanne erbij weten bedrijven wat ze kunnen verwachten, als stok achter de deur als het gaat om afspraken, maar ook met kritische vragen, een scherpe blik én de juiste dosis plezier in het traject, wat wij bij Stimulon ook heel belangrijk vinden. 

Een steeds diverser pakket aan opdrachten

Waar we voorheen vooral draaiden op websites, logo’s en huisstijlen, zien we dat we het afgelopen jaar steeds vaker worden ingezet als strategisch marketingpartner. Klanten waarderen onze transparante en eerlijke aanpak, en daardoor schuiven we vaker aan bij grotere vraagstukken.

Daarnaast werken we ook veel aan campagnes, video’s, social strategieën, SEO, drukwerk en nieuwsbrieven. Alles waar merkbeleving een rol speelt eigenlijk. We proberen steeds weer te kijken: wat maakt dit bedrijf uniek en hoe halen we dat naar boven? Het moet echt blijven, dat is voor ons belangrijk. Niet groter maken dan het is, maar eruit halen wat erin zit.

Streekatelier de Kempen

Een project dat veel tijd en energie vroeg de afgelopen maanden is het opzetten van Streekatelier de Kempen. Een platform om de drempel te verlagen tussen kunstenaars en kunstliefhebbers uit de Nederlandse en Belgische Kempen. Het doel is simpel: een podium bieden en  zichtbaarheid geven aan lokaal vakmanschap en het verhaal erachter delen.

We hebben het merk neergezet, een contentdag gedraaid met 13 verschillende kunstenaars met uiteenlopende expertises en zijn nu bezig met de laatste stappen richting een livegang in januari, inclusief webshop en socials. Het voelt als een project dat klopt, omdat het écht is en dichtbij de makers blijft. Naast de opdrachten die we doen voor andere bedrijven, blijven we ook altijd kijken naar hoe we onze eigen passie en creativiteit in kunnen zetten voor onze eigen interessegebieden.

Vooruit kijken naar 2026

Alsof dit alles nog niet genoeg was, staan er ook alweer nieuwe dingen te gebeuren. Januari is natuurlijk dé maand om fris te beginnen. We zijn met een aantal mooie partijen in gesprek over duurzame langetermijn samenwerkingen, daarover volgt later meer.

Op 1 februari start er een fulltime stagiaire van de opleiding AD communicatie op de Avans, wie dat is en hoe dat eruit gaat zien? Daarover later meer! 

Daarnaast komt er binnenkort ook nog een plekje vrij om ons team te versterken voor 24-32 uur.. Zoals je kunt lezen, zijn we een bruisende club, vol in de groei om onze doelen te bereiken. Dat doen we met creativiteit, lef, vakmanschap en een eigen stijl. Lijkt het jou tof om jouw kwaliteiten tot uiting te laten komen in onze creatieve krachtcentrale? 

Als dit je aanspreekt, hou ons dan zeker in de gaten. Of kom gewoon eens langs, de koffie staat altijd klaar.

Tot slot

Mocht je na het lezen denken: hé, ik ben wel benieuwd wat Stimulon voor ons kan betekenen, dan ben je uiteraard van harte welkom. Geen groot verhaal, geen verkooppraatje, gewoon samen vrijblijvend kijken hoe we jouw merk sterker kunnen maken.

Op naar een nieuw jaar vol mooie dingen, ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit mijn werk mag noemen.

Maarten

wat zich verder afspeelt in de creatieve krachtcentrale