JT Techniek, een specialist in lasconstructies en machinebouw uit Reusel, is al jaren een gevestigde naam in de regio. Met vakmanschap en maatwerk als kernwaarden levert het bedrijf hoogwaardige RVS-, staal- en aluminiumconstructies voor diverse industrieën. Ondanks een sterke reputatie, grotendeels opgebouwd via mond-tot-mondreclame, zag JT Techniek de noodzaak om haar zichtbaarheid te vergroten. Het was tijd voor een structurele marketingaanpak. Na een aantal gesprekken en een interessant intern onderzoek vanuit sitmulon voor JT Techniek zijn we samen aan de slag gegaan. "Marketing zorgt ervoor dat mensen weten wie we zijn en wat we doen," vertelt Marc. "Veel van ons werk kwam altijd via via binnen, maar we willen zelf ook laten zien wat we kunnen. Zo trekken we nieuwe klanten aan en zorgen we ervoor dat mensen JT Techniek beter leren kennen."
Van website naar strategische marketing De samenwerking tussen JT Techniek en stimulon begon al bijna vijf jaar geleden met de ontwikkeling van een nieuwe website. In de jaren daarna groeiden beide bedrijven, en dat leidde tot een logische vervolgstap: de gezamenlijke aanpak van marketing. JT Techniek had nog weinig gedaan op dit vlak, maar zag de meerwaarde van een sterkere online aanwezigheid. "We deden eigenlijk niks aan marketing, maar we merkten dat het tijd werd om de volgende stap te zetten. We willen JT Techniek beter op de kaart zetten, meer zichtbaar zijn voor nieuwe klanten en medewerkers," legt Marc uit. "Het was tijd voor een professionelere aanpak." "Het was belangrijk dat we een goede basis zouden neerzetten voor JT Techniek waar we in de toekomst op door kunnen bouwen," vult Thom Wouters van Stimulon aan. "Hierdoor is er gekozen voor een concept dat allesomvattend is voor JT Techniek. Op deze manier kunnen we de identiteit van JT ten alle tijden waarborgen en goed communiceren." Hieruit is ‘Gewoon door te doen’ ontstaan. Een slogan die de identiteit van JT Techniek perfect vertaald. Het doel? Meer zichtbaarheid, een duidelijke strategie en structuur in marketingwerkzaamheden.
De samenwerking verloopt praktisch en doelgericht. "We hebben één keer per maand overleg om de voortgang te bespreken en plannen te maken," zegt Marc. "stimulon helpt niet alleen met advies, maar ook met het uitvoeren van specifieke taken. We werken goed samen en kunnen snel schakelen." Binnen deze taken valt het updaten en verder ontwikkelen van de website, het maken van content in de vorm van video’s en foto’s en klantverhalen. Het opzetten van een gestructureerde marketingaanpak was een uitdaging, maar door een duidelijke strategie te ontwikkelen, kreeg marketing een vaste plek binnen JT Techniek. "We hadden geen ervaring met marketing, maar samen met stimulon hebben we stap voor stap een plan ontwikkeld." "Het fijne aan samenwerken met JT Techniek is dat er vertrouwen is en we alle ideeën op tafel kunnen leggen. Het enthousiasme van het hele team helpt ons om door te kunnen pakken en de gemaakte strategie daadwerkelijk goed uit te voeren." zegt Thom. Eerste successen en plannen voor de toekomst Hoewel de marketingstrategie nog relatief nieuw is, zijn er al merkbare verbeteringen. De online zichtbaarheid is toegenomen en er is een sterke basis gelegd voor verdere groei. "We zijn nog maar net bezig, maar we hebben al veel verbeterd’’ zegt Marc. Voor de toekomst ligt de focus op klantcases en het actief delen van projecten en producten. "We willen laten zien wat we maken, zodat we nieuwe klanten aantrekken," zegt Marc. "Het is moeilijk om precies te voorspellen hoe de toekomst eruitziet, maar op dit moment gaat het supergoed. We hebben flinke stappen gezet en we zijn benieuwd hoe ver we samen met stimulon kunnen groeien." De maandelijkse meetings spelen daarin een belangrijke rol. "Elke maand zitten we samen en door de proactieve aanpak van Marc kunnen we deze momenten ook goed benutten. Afvinken en doorpakken," zegt Thom. Wanneer Marc de samenwerking met stimulon in drie woorden moet omschrijven, is hij duidelijk: "Korte lijnen, professioneel en resultaatgericht."