Bij Suske aan de Grens

Projectbeschrijving

Bij Suske aan de Grens is een concept waar kinderen, ouders en bezoekers samenkomen in een omgeving die bruist van leven, leren & beleving. Op het snijvlak van kinderopvang en Horeca ontstaat hier een unieke dynamiek: kinderen groeien op tussen dieren en natuur, terwijl bezoekers genieten van gastvrije Horeca midden in het groen. Om deze gedeelde missie gedeelde missie van Beestenboel en de Hollandershoeve tot leven te brengen, is een toegankelijke visuele identiteit ontwikkeld, inclusief logo, huisstijl en website. De uitstraling is speels én professioneel, met ruimte voor de natuurlijke charme van het concept. De site laat duidelijk zien waar Suske aan de Grens voor staat: verwondering, verbinding en vertrouwde kwaliteit, voor jong en oud.
Samen smeden
De Beestenboel en de Hollandershoeve worden al geruime tijd gerund door broer Gertjan en zus Betty. Waar Gertjan verantwoordelijk is voor de Hollandershoeve ontfermt Betty zich over de Beestenboel. Met een overlap in de doelgroep, een erf dat veel te bieden heeft en elke dag verhalen rijker wordt, nam de vraag toe naar een verbindend concept dat het erf bindt met alles wat zich op deze plek afspeelt. Suske neemt deze verantwoordelijkheid nu op zich.
Samen maken
Na een uitgebreide kennismaking en strategische brainstorm sessie, om de identiteit en het verhaal achter het erf helemaal boven tafel te krijgen, gingen we aan de slag om hier een passend concept voor te bedenken, een concept dat verbind, want deze plek ademt binding. De binding tussen jong & oud, mens en dier en ga zo nog maar even door. We bedachten samen met Gertjan en Betty, bij Suske aan de Grens. Suske is de verbinde factor die het erf tot leven laat komen. Een varkentje dat verhalen verteld, kinderen voorziet van de nodige uitleg van alle zaken op het erf, maar ook een rol heeft in de uitingen van de Hollandershoeve en de Beestenboel, om het geheel meer als één naar buiten laten komen.
Samen groeien
Na het opzetten van het concept, uitschrijven van de propositie en het ontwerp van een passende huisstijl, gingen we aan de slag met de bouw van de site, waar ruimte is voor activiteiten, nieuwsberichten over het erf, uitleg over het concept en meer informatie over wat er allemaal op het erf te vinden is. Ook maakte we een social campagne voor de opening van het maisdoolhof, een perfect moment voor Suske om direct de show te stelen. Ben je benieuwd? Breng dan een bezoekje aan dit schitterend erf vol verhalen, waar je tot medio september nog kunt genieten van het unieke maisdoolhof. Ook in de toekomst blijven we samenwerken met Gertjan en Betty, want die verhalen op dit erf, die stoppen nooit. Toch Suske?
Voor het concept van Suske aan de grens hebben we met veel plezier samengewerkt met Stimulon. In het begin hebben we uitgebreide sessies gehad, om ons verhaal van Suske wat er al langere tijd zat, maar bij ons nog niet tot uiting was gekomen, naar boven te halen. Ze dachten enorm met ons mee en ze kwamen met originele, creatieve ideeën die echt hebben bijgedragen aan het karakter van ons project. Hun creatieve concept en de uitwerking daarvan, de illustraties en de website sluiten perfect aan bij wat wij voor ogen hadden. Het resultaat mag er zijn zowel eigen, verbeeldend en aansprekend. Een fijne, betrokken samenwerking met een creatief bureau dat flexibel is en verrast!