Projectbeschrijving

JT Techniek, specialist in lasconstructies en machinebouw uit Reusel, is al jaren een vertrouwd gezicht in de regio. Met vakmanschap en maatwerk als kernwaarden levert het bedrijf hoogwaardige RVS-, staal- en aluminiumconstructies voor diverse industrieën. Toch kwam een groot deel van het werk vooral via mond-tot-mondreclame binnen. De wens: een sterkere en professionelere marketingaanpak om zichtbaarheid te vergroten en nieuwe klanten én medewerkers aan te trekken. Samen met Stimulon werd een strategische marketingaanpak opgezet, met de slogan ‘Gewoon door te doen’ als krachtige vertaling van de identiteit van JT Techniek.
Samen smeden
De samenwerking begon met een grondige analyse. Via gesprekken, een intern onderzoek en een kritische blik op de bestaande communicatie werden de behoeften en kansen in kaart gebracht. "We deden eigenlijk niks aan marketing, maar we merkten dat het tijd werd om de volgende stap te zetten," vertelt Marc van JT Techniek. Stimulon onderzocht hoe JT Techniek zichzelf wilde positioneren, wat de kernwaarden zijn en hoe die het beste zichtbaar gemaakt konden worden. De belangrijkste conclusie: de sterke reputatie en het vakmanschap mochten veel duidelijker en breder worden uitgedragen.
Samen maken
Met de inzichten uit de eerste fase werd de basis gelegd voor een gestructureerde marketingaanpak. De identiteit van JT Techniek werd vertaald naar een krachtig en herkenbaar concept: ‘Gewoon door te doen’. Dit werd het uitgangspunt voor alle marketingactiviteiten. Stimulon ontwikkelde een strategie waarin website, contentcreatie en klantverhalen een belangrijke rol spelen. De website werd geoptimaliseerd, nieuwe foto’s en video’s werden gemaakt, en projecten en klantcases kregen een prominente plek. "Het was belangrijk dat we een goede basis zouden neerzetten voor JT Techniek waar we in de toekomst op door kunnen bouwen," aldus Thom Wouters van Stimulon.
Samen groeien
De samenwerking is vandaag de dag nog steeds actief. Met maandelijkse overleggen, duidelijke planning en korte lijnen wordt structureel gewerkt aan zichtbaarheid en merkbeleving. Contentcreatie, klantcases en storytelling worden steeds verder uitgebouwd, en de eerste resultaten zijn al zichtbaar: de online zichtbaarheid is vergroot en er ontstaat steeds meer herkenning rondom de naam JT Techniek. "Het gaat supergoed," zegt Marc. "We hebben flinke stappen gezet en we zijn benieuwd hoe ver we samen met Stimulon kunnen groeien." Of, zoals Marc de samenwerking samenvat in drie woorden: "Korte lijnen, professioneel en resultaatgericht."
"De samenwerking met Stimulon verloopt super. We hebben korte lijnen, kunnen snel schakelen en ze denken echt met ons mee. Wat ik fijn vind, is dat ze niet alleen advies geven, maar ook direct meewerken aan de uitvoering. Dankzij hun professionele en resultaatgerichte aanpak hebben we in korte tijd flinke stappen gezet in onze marketing. We zijn beter zichtbaar, laten eindelijk zien wat we maken en bouwen stap voor stap aan een sterkere positie in de markt. Het voelt als een echt partnerschap." – Marc, JT Techniek